30. heinäkuuta 2011

Mansikkakakkua

Nyt on ollut kyllä todella täyteläiset kaks päivää, kun ukko on ollut töissä. Eilen, perjantaina, töistä taas läpimärkänä kaatosateesta kotiin päästyäni aloin leipomaan taikinaa kakkupohjaa varten. Samalla tein ruokaa; perunoita ja jauhelihakastiketta. Kokeilin ensimmäistä kertaa kääretorttupohjaa kakkua varten, joten tein sitä varmuuden vuoksi kaksi pellillistä. Kun ruoka oli valmis, menin syömään ja katsomaan läskiohjelmaa (Suurin pudottaja). Ohjelman jälkeen menin tekemään täytettä kakulle ja kokoamaan sitä kasaan. Kakun valmistuttua katsoin elokuvaa ja lakkasin kynnet pitkästä aikaa.
Viimein puoli kahdentoista aikaan kun ukko saapui viimein kotiin, katottiin vielä yks jakso Baueria (24) ja syötiin sipsiä ja dippikastiketta.

Tänä aamuna heräsin ysiltä ja aloin koristelemaan sitä kakkua. Tein siis kirjaimellisesti mansikkakakun.

Ajatus tuli siitä kun mun broidi täytti viime viikolla 30 vuotta ja mutsi sattu sillon olemaan maalla, niin broidi voivotteli et "höh, sit en saa ees mansikkakakkuu". Halusin sit kokeilla tämmöstä mansikan muotoista kakkua marsipaanikuorrutteella. Oon vaan kerran aiemmin tehny kuorrutteen marsipaanista, joten musta tää onnistu suht hyvin. Vielä en ole päässyt maistelemaan, että miltä tää kakku edes maistuu, mutta pääasia oli et pääsin viimein kokeilee tätä muotoiltua kakkua.

Noh sit ku sain kakun viimein valmiiks lähdin kaverini kanssa Itikseen shoppailemaan. Löysin taas ihan hirveästi kaikkea vaikka alunperin oli tarkoitus mennä vaan katsomaan itselleni uudet rillit. Instrussa siis on nyt semmonen tarjous, että saa merkkikehykset eurolla ja mulla ois jo tarvetta uusille laseille. No sain mä kuitenkin varattua ajan näöntarkastukseen ja valittua sopivat kehyksetkin. Ginatricotista löytyi monenmoista paitaa, H&M:stä shortsit ja Onlysta semmonen ihana maximekko.

Pian olikin jo kello kuusi ja kaupat alkoivat mennä kiinni. Mentiin katsomaan kaverin uutta kämppää ja pääsin leikkimään hänen ihanien tyttöjen(1-, 3- ja 4-vuotiaat) kanssa. Ne oli niin suloisia kun ne kyseli ihan ihmeissään, että miks mun kynnet on vihreet, ni mä vastasin niille et "niissä on kynsilakkaa ja teiän äiti osti just uutta punasta lakkaa mitä teki voitte kokeilla". Sit ne meniki heti mummin luo joka lakkas niille molemmille punaset kynnet :D Ihania olivat.

Nyt oon kyllä aivan poikki ja sammun varmaan heti ku pääsen tuohon sohvalle makoilemaan.

Ainiin isukki tuli taas käymään Suomessa ja toi mulle kaikkea kivaa. Esittelen ne myöhemmin ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti