18. elokuuta 2011

Pari aikaa vievää keskeneräistä

Oon nyt ollu kesälomani aikana superahkera ja tehnyt paljon käsitöitä. Varsinkin kun sain sen saumurinkin viimein kunnolla pelittämään, on ompelu ollut huomattavasti mukavampaa. Me ollaan viimein päätetty mikä koira meille tulee ja ollaankin jo varattu yksi pentu. Sen takia mun tämän hetkiset ompelut liittyvätkin tulevaan koiraamme. Elikkäs olen tekemässä hälle oikein mukavaa nukkumapaikkaa. Me päätetiin jo kauan sitten, että jos ja KUN se koira meille joskus tulee niin sehän ei nuku meidän sängyssä IKINÄ. Joten näen sen takia nyt vaivaa tehdäkseni koirun nukkumapaikasta mahdollisimman kivan.
Tässä hieman otoksia aikaansaannoistani.


Tämä on siis vasta koko hökötyksen pohjusta ja tähän on siis tulossa päälle lämpimästä fleecestä tehtävä päällys. Halusin tehdä siihen irtopäällisen, että sen voi sitten tarvittaessa myös joskus pestä ja että se olisi mahdollisimman pitkäkestoinen. Irtopäällisenhän voi sitten aina vaihtaa uuteen ja vaihtaa värimaailmaakin tarvittaessa jos ei istu sisustukseen.




Lisäksi tein tähän pohjaan sopivan tyynyn, jossa on myös irtopäällinen. Sen kyljessä on vetoketju, joten se on erittäin helppo ottaa siitä pois ja laittaa pesuun. Tyynyn voi joko pitää koiran omassa punkassa, tai sen voi ottaa siitä mukaan ja laittaa vaikka sohvalle. Näin koiralla on oma paikka myös sohvalla.

Motivoiduin jotenkin ihan sikana, kun saa taas tehdä jotain hyödyllistä. Mun piti alkaa suunnittelemaan vaatteiden tekoa, kun sain sen saumurin toimimaan, mutta mulla on vielä yks este. Mä en saa mitään aikaseks ilman sovitusnukkea. Ikinä en oo sellasta käyttäny, koska yläasteella opettaja sovitti ja kaventeli vaatteet suoraan mun päällä, mutta nyt mulla ei ole ketään auttamassa, joten se sovitusnukke on aikalailla pakollinen olla. Siitä se ajatus sitten lähti. Päätin tehdä sovitusnuken itse. Työkaluina aluksi tarvitaan vain kelmua ja paaaaljon teippiä. Sain onneksi avukseni poikaystäväni, joka ryhtyi ihan innoissaan paketoimaan minua elmukelmulla ja sitten vielä teippaukset päälle.

Tällainen teippitekele syntyi tällä kertaa. Se on vielä pahasti vaiheessa, mutta eiköhän siitä ihan hyvä tule. Seuraavaksi se tarvitsee täytteeksi hieman sanomalehtiä ja vähän vielä liisterillä kovuutta tuomaan pinnalle. Sen jälkeen vielä, jokin nätti kangas päälle. Saas nähdä miten käy.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti