15. syyskuuta 2012

Omppupiirakkaa

Nyt on taas aika viikon kuulumisten. Joo, elikkä tiistaina, vai olikse keskiviikkona, kun paistoi niin mukavasti arska, ni oltiin pihalla tekemässä pihatöitä. Antti ajoi nurtsin lyhyeks ja mä keräsin omppupuusta omenoita.
Tehtiin ompuista ja mustikoista piirakkaa ja Antin faija tuli herkuttelemaan niitä meiän kanssa.
DSC_0003
DSC_0001
DSC_0004
Tosi herkullisia tuli, mut ne on niin isoja, et pitäis joka päivä syödä piirakkaa, että sais ne syötyä kokonaan :D Antti teki pohjataikinan, koska se on sen pravuuri. Se on oppinu sen taikinan ohjeen mummiltaan ja se vaan yksinkertaisesti tekee sen paremmin ku minä. Nams.

Torstaina käytettiin autoa katsastettavana ja ei mennyt läpi. Ylläri. Meiän Bravon pikku kirous ja kun ei olla autoihmisiä ni sitä tulee huollettua aina vaan just katsastuksen yhteydessä :D Tulee vähän kalliiks sellanen, mut ei maha mittää. Hyvin se on meitä palvellu sen viimeiset 5 vuotta. Nyt pitäis vaan muistaa huollattaa se mahdollisimman pian ni saadaan se viel leimastaki läpi.

Postipakettejakin on tullut taas tällä viikolla muutamisen. Tuli Punanaamiosta tilattua vähän Halloweenia varten tarvikkeita ja kankaitakin tuli. Lisäks tilasin Verkkokaupasta yhden uuden Playstation Move navigointi ohjaimen ja ostettiin Antille iso Move pyssy. Mut voin kertoa niistä enemmän myöhemmin. Lisäksi teen Halloween naamiaisasun rakentamisesta vielä kans erikseen postauksen.

Mut kaiken tän "toiminnan" keskellä oon ehtiny tehdä myös yhdet lapaset. Ihan ite!
DSC_0002 (7)DSC_0001 (9)
Ostin joskus kesällä Primasta alennuksesta pari tommosta ihanan väristä villalankaa ja oli pakko tehä niistä jotain. Oon elämäni aikana tehnyt vaan kerran yhdet lapaset ja se oli siis joskus yläasteella. Ihan hyvät tuli näin amatöörin käsistä, vaikkakin mulla ei ollu mitään hajua noista kärkikavennuksista, että miten ne tehdään.
Mä haluaisin vielä tehdä noista langoista villasukat, mut en oo koskaan moisia tehnyt, niin pitäis löytää jostain jotkut tosi selkeät ja helpot ohjeet niiden tekoon.

Nyt onkin itseasiassa paljon käsityöjuttuja tiedossa, mutta niistä lisää myöhemmin. Nyt mun pitäis alkaa valmistautuu lähtöön, nimittäin tapaan tänään Krisun stadissa ja luvassa ois hieman shoppailua, jee!
Krisu pääs opiskelee kauppikseen ja mä oon siitä ihan superylpee. Ja vähän kadekin, koska haluaisin itekkin vielä opiskella joskus jotain. En vaan osaa päättää, että mitä :D

Mutta näkyillään taas!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti