5. tammikuuta 2014

Gran Canaria, Puerto Rico osa 3

Riemuloma Kanarialla jatkuu jälleen. Perjantaille oltiin etukäteen ostettu paikat katamaraaniretkelle.

Meille annettiin kunnon mainospuhe ja lupailtiin kaikkea, että me vaan ostettais ne liput. No ei meillä ollut muutakaan tekemistä, ni ostettiin ne, mutta mitäs kaikkea meille lupailtiinkaan. Ainakin ilmaista ruokaa, juomaa, delfiinejä, Moganin kalastajakylä, snorklausta ja kilppareita. Ja mitä me saatiin...

No me saatiin ilmaista ruokaa, sellasta ihan hyvää pastaa. Juomiakin sai juoda niin paljon kuin vain jaksoi. Okei noita villieläimiä ei tietenkään voi luvata...

...,mutta kyllä me vaan bongattiin muutama delfiinikin.

Ja me saatiin snorklailla ihanassa kirkkaassa turkoosina loistavassa meressä. Ei tosi kauheen kauaa ehditty uiskentelee, mutta uitiinpahan kumminki. Eikä se enää niin kylmältä tuntunukkaan. Saatiin mennä myös banaaniveneellä, mikä oli ihan törkeen jännää :D Hyi vitsi se menee lujaa ja sä vaan istut jonkun ilmapatjan päällä jonkun pienen kahvan varassa. Hui.

Saatiin nautiskella upeista maisemista ja ihanasta auringosta, vaikkakin pidemmällä merellä tuntui olevan vähän pilvistä. Rantaa kohden alkoi taas lämpenemään. No myönnettäköön, me ei päästy Moganiin kuvailemaan kauniin värikkäitä taloja ja kukkia, eikä nähty kilppareita, mutta oli meillä hauskaa ja siellä soi hyvä musa :D

Paluumatka löhöttiin sen paatin takaosassa olevilla verkoilla ja vaan nautittiin. Oli se kyllä ihan arvoisensa reissu. Ne myyntipuheet vaan vähän hämäs :D Pojat tietty kisko olutta koko rahan edestä, niin saattoi askella vähän keinua vielä maissakin.

Katamaraanireissun jälkeen palattiin takas hotellille ja valmistauduttiin taas lähtemään syömään. Mentiin erääseen paikallisten suosimaan paikkaan nimeltä Balcon Canario. Se olikin ihan tupaten täys, mutta me ehdittiin just saamaan paikat meille kaikille. Siellä oli ihan törkeen hyvää pihviä ja ei ollu hinnalla pilattu. Itse otin sellaisen massiivisen pippuripihvin kanarian perunoilla ja se maksoi ehkä korkeintaan 14 euroa. Se oli ihan tajuttoman hyvää ja suosittelen ottamaan aina kanarian perunoita ranskalaisten sijaan, koska....no koska nam.

Koska oli 6. joulukuuta eli Suomen Itsenäisyyspäivä, niin me mentiin sen kunniaksi erääseen satamassa sijaitsevaan suomalaiseen ravintolaan nimeltä Ulvova Mylläri. Siellä alkoikin juuri sopivasti Tuntematon Sotilas ja me katseltiin sitä hetki aikaa jälkkäreiden äärellä. Jepiä alkoi ärsyttämään paikan suomalaisuus ja tilasikin ruokansa ja juomansa englanniksi :D

Loppuilta vietettiin hotellin altaalla biljardia pelaillen, kunnes painuttiin huoneisiin nukkumaan.

Lauantaina otettiin taksi vähän kauemmas, nimittäin lähdettiin katsastamaan Maspalomaksen hiekkadyynit.
Maspalomaksessa on ihan tajuttoman pitkä hiekka ranta, johon mahtuu ties minkäsorttista auringonottajaa. Sillon lauantaina oli jo melko tuulinen sää, että aallot alkoivat olla tosi korkeita. Me ei Tainan kanssa raaskittu siinä vaiheessa mennä uimaan mereen vaan jäätiin rannalle ottamaan aurinkoa kun pojat hyppivät aallokossa.

Kun pojat tuli uimasta, me jatkettiin kävelemistä pitkin rantaa kunnes vastaan alkoi kävellä alastomia ihmisiä. Jepajee, siinä me sitten käveltiin kaikkien niiden roikkuvien rintojen ja heppien ohi, kunnes poikien oli taas ihan pakko päästä uimaan(lue= pissalle). No me pysähdyttiin sitten just sellaisessa nakujen homojen kaistaleella, jossa semmoset selkeesti homoseksuaalit miehet seisoivat uljaasti tanassa aurinkoa palvoen ja me tytöt taas odoteltiin, että meiän uljaat miehet tulee äkkiä pois uimasta ja päästään jatkamaan matkaa, mutta eih... Siinä kohtaa rantaa oli kuulemma kaikkein isoimmat ja jykeimmät aallot ja poikien piti jäädä vähän leikkimään sinne mereen pitemmäksikin aikaa. Että sellasta. Siinä me sitten yritettiin Tainan kanssa ummistaa silmämme kaikkien niiden paljaiden heppien keskellä, kunnes pojat viimein palasivat uimasta.

Päätettiin sitten seuraavaksi "oikaista" vähän dyynien poikki Playa Del Inglesiin. Siellä dyyneillä kävellessä tuntui ihan oikeasti siltä kuin olisi jossain aavikolla kävellyt. Hiekkaa joka suunnassa ja kuuma ku missä. Kyllä siellä myös tuuli kovasti, mikä osottautui aika petolliseksi, kun Antti poltti takareitensä ihan totaalisesti. Auts. Onneksi me päästiin viimein perille Playa Del Inglesiin ja mentiin syömään välipalaksi taas toastit.

Kierreltiin sitä ostosbasaaria läpi, kunnes oli ihan pakko pysähtyä jäätelölle. Siellä oli sellanen ihan julmetun hyvän näköinen jäätelöbaari, missä oli kaikkia hyviä makuja tarjolla. Meiän oli TAinan kanssa pakko ottaa kolme palloa, kun ei osattu päättää mitä kaikkia makuja haluataan maistella. Mä otin mansikan, minttusuklaan ja magon. Nams. Sain ostettua sieltä basaarista yhden valokuva-albumin ja siinä olikin sitten mun kaikki ostokset. Palattiin taksilla takas hotellille ja lepäiltiin taas hetki aikaa kunnes lähdettiin taas syömään.

Mentiin taas alas keskustaan syömään ja söin ihan tajuttoman hyvän pitsan. Se oli tosi hauska ravintola ja me saatiin koko ajan jotain extraa, niinku persikkaliköörisnapseja ja tikkareita ja ties mitä. Miksei Suomessa ole jälkkärisnapsikulttuuria :D

Mentiin ruuan jälkeen vielä pelihalliin vähän pelailemaan ilmakiekkoa. Siellä pelihallissa sai aina jokaisesta pelistä semmosia tikettejä, joilla sitten sai ostaa jonkun palkinnon. No me keräiltiin kaikki tiketit Tainalle, niin se sai ostaa jonkun palkinnon, mutta Antti oli ihana ja poimi mulle lohdutukseks sellaisesta kourapelistä Rage Rabbitin! Mä olin ihan superinnoissani tuosta pupusta ja kanniskelinkin sitä koko loppuloman aina mukanani :D

Pelailujen jälkeen palattiin taas hotellille nukkumaan.

Sunnuntaina koitti viimeinen lomapäivä ja me pyhitettiin se uima-altaalle. Löhöttiin auringossa varmaan koko päivä, kunnen raahauduttiin taas alas rannalle ja etsittiin erään oppaan suosittelema paella mesta.
 Löydettiinkin se ja otettiin neljälle yhteinen Mixed Paella, jossa oli lihaa ja katkarapuja ja simpukoita ja ties mitä. Se oli ihan törkeen hyvää ja hitto miten halpaakin. Vaan 10 € per naama ja siitä riitti ainakin kahden lautasellisen verran jokaiselle. Otettiin kyytipojaksi vielä pari kannullista Sangriaakin. Pitäähän sitä nyt paikallista herkkua maistella :D

Kiivettiin taas hotellille vaihtamaan vaatteita ja peseytymään ja laittautumaan iltaa varten. Aateltiin vikan illan kunniaks pitää pienet läksiäiset ja aloiteltiin hotellilla parilla drinksulla, kunnes sitten lähdettiin taas keskustaan etsimään bilepaikkaa.

Pian semmoinen australialainen tarkoilija jo vetikin meidät sisään yhteen somaan pikku baariin, jossa me sitten otettiin yhdet drinksut....ja toisetkin....ja sit alkoi happy hour ja sit oli ne superman snapsit...:D

Loppuilta onkin sitten vähintään yhtä sumea kuin tämä kuva :D Taidettiin lähteä Antin kanssa etumatkaa taksilla hotellille ja jotenkin päästiin kolmen-neljän aikaan yöstä nukkumaan. Aamu kasilta kuulin koputusta oveltamme ja vielä voimakkaasti hiprakassa ollut Taina oli siellä odottelemassa aamupalalle lähtijöitä. Haha, voi että. Huoneiden luovutus oli klo 12. ja 12.30 lähti bussi kohti lentokenttää.

Voitte varmaan kuvitella loput :D

Sellainen oli meidän Riemuloma Kanarialla ja voi kyllä lähtisin toistekkin. Kiitos ihanat matkaseurasta! Mihis lähdetään seuraavaks?