20. maaliskuuta 2014

Ahkeruus palkitaan

Sain maanantaina jonkun ihan mielettömän energiaboostin ja siivosin kaikki vaatekaapit. Kävin kaikki vaatteet läpi ja jaottelin ne säilytettäviin, kirpparikasaan ja lumppuihin. Oon jo pitkään halunnu myydä jotain kirpparilla, mut mä en oo vaan koskaan jaksanu käydä läpi mun tavaroita ja miettiä, että ostaako näitä kukaan. Nyt kuitenkin sain kuin sainkin jopa kaksi Ikea-kassillista vaatteita kerättyä kirppikselle meneviä vaatteita ja ajattelin vuokrata pöydän mahd. pian. Toivottavasti edes osa menee kaupaksi, kun en yhtään tiedä minkälainen taso siellä nykyään on. 

Lumppuja tuli sitten sitäkin enemmän. Keräsin sinne kaikki kuluneet ja myyntikelvottomat vaatteet ja lakanat ja pyyhkeet. Marttojen lumppujenkeräys pitäisi olla taas kohta, niin saadaan sinne taas vietyä monta säkillistä turhia nurkissa pyöriviä vaatteita yms. Mukavasti tuli myös lisää tilaa kaappeihin :D

Olen ehkä joskus kertonutkin, että keräilin pienenä matkamuisto t-paitoja. Tiedättehän, niitä kamalan rumia isolla tekstillä koristeltuja muodottomia paitoja. Jep, niitä minä sitten ihan innoissani keräilin. Se alkoi jo hyvin varhain, kun äitini osti minulle aina joka maasta, missä ollaan käyty, oman matkamuisto t-paidan. Lopulta sain niitä jo tuliaisenakin. No vanhemmiten niitä rumia paitoja ei enää tullut ostettua, vaikka olis ollut tosi siistiä jatkaa tätä perinnettä ja kerätä joka maasta aina yksi maakohtainen t-paita. Nyt mä viimein kaivoin tuon hirvittävän läjän rumia matkamuisto t-paitojani esiin ja päätiin pistää ne palasiksi. 
Eli lankaa ajattelin siis tehdä niistä. Sen verran tunnearvoa näillä paidoilla vielä on, että päätin leikata niistä ne kuvat talteen, mutta lopuista riekaleista saa ihan tuhottoman paljon lankaa. Nice! Ehkä mä keksin niistä kuvistakin tehdä vielä joskus jotain kivaa (ja rumaa).

En ole koskaan ennen kokeillut tällaista "t-paidasta langaksi" askartelua, mutta olen nähnyt useammassa blogissa niin tehtävän ja halusin ehdottomasti itsekkin kokeilla. Nyt kuulostaa kyllä tyhmältä, mutta olen niitä muita blogeja lugiessani miettinyt aina, että kellä muka on tuollaisia ylimääräisiä t-paitoja kaapeissa lojumassa, jotka raaskii leikata palasiksi. Haha, no niin kelläpä olis :D Otin itseäni niskasta kiinni ja pistin ensimmäisen paidan palasiksi. Wohoo, sain jo pienen lankakerällisen lankaa tehtyä. Helppoa kuin heinänteko!....ja innostus loppui kolmannen paidan kohdalla. Okei, okei kyllä mä nämä vielä jossain vaiheessa saan kaikki paloiteltua, mutta sitä saatte kyllä vielä hetken odotella.

Mä olen nyt yrittänyt kovasti olla ostelematta mitään heräteostoksia, että me saatais sitä kämppää varten joskus rahatkin kasaan. Ehkä siitä tuo kirppisinnostuskin lähtöisin, että salaa toivon saavani sieltä jonkun sata euroa jopa voittoakin. Tavoitteet ovat kyllä aika korkealla, mutta pienikin summa on aina plussaa! Sen verran heräteostoksiin lankesin, kun kävin ensimmäistä kertaa Itiksen uudessa Tigerissa, että tuhlasin jopa 8 euroa kaikkeen krääsään. Löysin ylisöpön penaalin(johon laitoin kynien sijaan aurinkolasini), yhden avaimenperän ja tuhottomasti jääkaappimagneetteja :D
Just paselli.
Nämä "lunnasvaatimus-kirje" kirjaimet on ihan sairaan hauskoja. Antti jättikin heti oman viestinsä jääkaapin oveen, että "Playstation 4 on saatava heti, kun se tulee Prismaan tai muuten ei hyvä heilu!!". Että semmosta. Taitaa meidän säästöt mennäkkin sitten seuraavaksi pleikka neloseen. Jep jep.

Ihanaa, huomenna on taas perjantai. Viikonloppuna onkin taas luvassa hirvittävä määrä askartelemista.
Heipsutarallaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti